Sok świeży kontra kupiony w sklepie: Dlaczego wygrywają bary z sokami

/

Bonnie Mulligan

Powszechnie znane korzyści płynące z picia soków skłoniły niezliczoną rzeszę konsumentów do pozyskiwania składników odżywczych w postaci płynnej. I chociaż tradycyjne kartony z sokami nadal można znaleźć w lodówkach sklepów spożywczych, wiele supermarketów, restauracji i innych lokali gastronomicznych oferuje coś jeszcze bardziej apetycznego: świeże soki owocowe w różnych, kuszących smakach. Otwarcie baru lub marketu ze świeżo wyciskanymi, unikalnymi sokami może być bardzo owocne (wybaczcie kalambur).

Nawet w sektorze świeżych soków konsumenci mają do wyboru wiele opcji. Butelkowane soki tłoczone na zimno są niewątpliwie popularne wśród wielu klientów dbających o zdrowie. Mają one jednak sporo wad. W przeciwieństwie do nich, świeże soki, które można zaoferować otwierając bar z sokami, przemawiają do klientów ze wszystkich grup demograficznych. Sprawdźmy, dlaczego bary z sokami mogą mieć przewagę nad konkurencją.

Więcej kombinacji smakowych

Obecnie około 40% Millennialsów twierdzi, że są znudzeni standardowymi smakami soków, co skłoniło firmy produkujące soki butelkowane do kreatywnego podejścia do ich wyboru (tak, to właśnie w ten sposób jarmuż znalazł się w Twoim soku). Mimo to, w przypadku soków butelkowanych jest tylko tyle możliwości. Jeśli ktoś nie jest fanem oferty danej firmy, może mieć pecha. Ale jeśli używasz komercyjnych sokowirówek do tworzenia menu w swojej restauracji, markecie, studiu fitness lub barze z sokami, będziesz w stanie zaoferować swoim klientom o wiele więcej opcji. Niezależnie od tego, czy pozwolisz im całkowicie spersonalizować wybrany napój, czy też będziesz regularnie wprowadzać nowe kombinacje smakowe, zapewnisz im większą różnorodność i kontrolę. W ostatecznym rozrachunku oznacza to większe zadowolenie klientów i większe prawdopodobieństwo ponownego nawiązania współpracy.

Składniki wyższej jakości

Nie znaczy to, że świeże soki butelkowane mają gorszą jakość składników. Jednak gdy porównamy wiele konwencjonalnych soków, które można znaleźć w supermarketach, ze świeżo wyciskanymi sokami, które można dostać w barach sokowych, różnice mogą być zdumiewające. Proces produkcji tych kupnych soków może wiązać się z obniżeniem rzeczywistej liczby składników odżywczych w kartonie - i oczywiście z dodatkami, których klienci po prostu nie chcą. W przeciwieństwie do tego, pracownicy barów sokowych przygotowują swoje produkty od podstaw na oczach klientów. Produkt jest nie tylko świeży, ale jest też przygotowywany i spożywany od razu (bez żadnych dodatków). Oznacza to lepszą kontrolę jakości i lepszą markę, która może zachęcić konsumentów do wyboru baru sokowego zamiast tego, co można kupić w sklepie spożywczym.

Spersonalizowane doświadczenia

Jak już wspomnieliśmy, otwarcie baru z sokami umożliwiłoby klientom dostosowanie zamówienia do ich preferencji. Dla wielu konsumentów jest to ogromna zaleta. Ale co więcej, prowadzenie baru z sokami daje możliwość nawiązania prawdziwego kontaktu z lokalnymi klientami. Jest to doświadczenie, którego nie da się powtórzyć, sprzedając sok w kartonie lub butelce. Nawet jeśli w Twoim sklepie znajdują się produkty niezależnych producentów soków, nie masz szansy na stworzenie czegoś wyjątkowego dla klientów. Ale dzięki temu, że w sklepie lub restauracji znajduje się bar z sokami, można nawiązać trwałe kontakty i sprawić, że klienci będą wracać po wyjątkowe produkty, które oferujesz.

Jeśli zastanawiasz się nad pomysłem oferowania świeżych soków w swoim markecie, restauracji lub innej placówce, możesz się zastanawiać, dlaczego miałbyś inwestować w sokowirówki, skoro możesz po prostu zaopatrzyć półki w soki butelkowane. Być może nie zdajesz sobie sprawy, jak duże znaczenie może mieć ten wybór dla zadowolenia klientów i rozpoznawalności marki. Wyciskając soki na miejscu, naprawdę wyróżnisz się wśród konkurencji i będziesz w stanie wyodrębnić dla siebie niszę - wszystko dzięki świeżym smakom i usługom, które zaoferujesz.